Lions Røde Fjær

Publisert av Sverre Norgren den 10.03.22. Oppdatert 21.02.23.

Lions Club Eiksmarka-Hosle deltar aktivt i Lions Norges store innsamlingsaksjon, Røde Fjær. Denne landsomfattende aksjonen skulle vært arrangert i 2020 som den 9 aksjonen siden 1966. Den gang ble det samlet inn et betydelig beløp, nesten 90 millioner kroner (i 2020-verdi), som gjorde det mulig å bygge Beitostølen Helsesportsenter (BHSS).

Nok en gang skal aksjonens innsamlede midler gå til BHSS, og bygging av et familie- og kompetansehus. BHSS er verdensledende innenfor re-/habilitering for barn, ungdom og voksne med ulike diagnoser, funksjonsnedsettelser og funksjonsnivå. Vi i Lions er veldig stolte over at vi nok en gang kan bidra til BHSS slik at enda flere barn med funksjonsnedsettelse kan få utvikle sine ferdigheter.

12. og 13 februar gjennomførte klubben stand på Eiksmarka og Østerås sentre og bøsseaksjon i vårt nærmiljø. For gjennomføring av bøsseaksjonen fikk vi uvurderlig hjelp av speidere fra 1. Nadderud speidergruppe, Bekkestua og Hosle skolekorps og av russ fra Eikeli Videregående skole. Vi takker dere alle for denne flotte innsatsen!

Aksjonen vil fortsette ut dette året. Målet er å samle inn 50 MNOK! Bidrag kan gis til VIPPS kto. 591258 eller bankkonto 6228 05 58007.